måndag


Så länge ohövligheten regerar på den här platsen kan likväl ärligheten bryta hotellets olidliga tystnad. Apparatur, apparatur. Ni alla hade gynnats av en sådan. Förutom Volmar vars brunfläckiga hörntänder skulle ge oss motsatt effekt. Skulle ge oss tystare våningar än nu, mer orörda trappräcken och kväljningar redan i foajén. Och kanske inte heller Lily på grund av risk att avslöja hennes deformerade halsmandlar med tillhörande frän stank.

Så länge tystnaden bryts med ärligheten kan likväl ohövligheten få frodas fritt. Därför medger jag att varken Dag eller Hakon heller hade gynnats av en egen liten halsläkare. Inte ens metafysiska ting som svävande ord genom luften önskas silas genom deras tandgluggar i en stråle riktad din värsta fiende. Det är ett arrangemang, en byråkrat, en ytlig utrustning för djuplodande kommunikation och verksamhetens bästa.

Så länge den ändå hänger i krokar på väggar, fungerar som ringklocka på front-desken, sticker fram som fransar på mattor och dinglar som prismor i våra takkronor är det välkommet att tacka den lille halsläkarens existens och tillsammans arbeta för att ta fram nya modeller. Detta så att vårt tvång, vårt hem och hotell endera dagen går runt. Tack!

3 kommentarer:

  1. Den automatiska halsläkaren verkar ränna runt okontrollerat på diverse hotell och kabinett...

    Carmencita?
    Din dotter likaså, ränner runt lika mkt som den automatiska halsläkaren. Ha styr på henne är du snäll, det kan sluta olyckligt.
    Nåväl. Har du något att förtälja mig? Behöver informationen.

    SvaraRadera
  2. vaxduk, lär dig se mig någongång. jag är alltid här. vi alla är allid här. och avskrädet är inte min dotter, går inte att ha kontroll över. komposten flyter ut precis var hon vill, jag kan också tycka att det är ett problem.

    om du menar att du på ditt kabinett har tillgång till automatik lik den lille halsläkaren gör du mig sjuk av avund - vill du verkligen det?

    SvaraRadera
  3. sjuk av avund?! kom å hälsa på mycket mer än du gör då. känner inte din närvaro fullt så mkt som du vill hävda.

    vaxporten öppen...

    SvaraRadera